مفهوم اهرم

۱,۸۲۸ بازديد


 

مفهوم اهرم درهر گونه فعاليت تجاري حائز اهميت است .

دو اهرم بسيار معروف ، زمان و پول است . هر شخص يا تشكلي به لحاظ زمان و پول دارايمحدوديت است . بنابراين ضروري است كه از اهرم وقت و پول ديگر افراد استفاده كرد .

به گفته و.كلمنت استون ، " بهترين پولي كه در يك تجارت مي شود از آن استفاده كرد OPM (پول ساير افراد Other  People’s Money) است.

 

در NM مي توانيم اهرمهاي زير را نيز به خدمت بگيريم :

 

 OPT كه مخفف عبارات زير است :

وقت ساير افراد ( Other Peoples Time )

استعداد ساير افراد ( Other People Talent )

مهارتهاي ساير افراد ( Other Peoples Techniques )

 

 OPE كه مخفف عبارات زير است :

انرژي ساير افراد ( Other Peoples Energy )

تحصيلات ساير افراد ( Other Peoples Education )

اشتياق ساير افراد ( Other Peoples Enthusiasm )

 

 نتورك ماركتينگ برآيند نيروي افراد است . ديگران بزرگترين منابع ما هستند ، منابعي كه به وفور يافت مي شوند .

 هركس ، فقير يا غني ، فقط 24 ساعت در شبانه روز وقت در اختيار دارد . براي بيشتر مردم ، به خاطر حجم كار و يا اضافه كاري ، 8 ساعت كار ، حداقل زمان كاري است . با وجود اين ، ما در مثال خود ، ساعات كاري را 8 ساعت در نظر مي گيريم . اگر در هفته 5 روز كار كنيد ، 40 ساعت زمان مفيد در اختيارشماست . با اين حساب ، در 50 هفته سال ( دو هفته هم براي تعطيلات كنار ميگذاريم ) 2000 ساعت وقت داريد . در طول زندگي مفيدتان ، اگر به مدت 40 سال كار كنيد ، فقط 80000 ساعت زمان در اختيارتان است . زمان خيلي زيادي نيست . به خصوص اگر شما هم اكنون در نيمه عمرتان باشيد .

 

در نتورك ماركتينگ ، اگر شما پس از چند سال 20000 نفر در مجموعه تان داشته باشيد و با اين فرض كه هر كدام از آنها فقط 8 ساعت در روز كار كنند ، تنها ساعات كارشان در يك روز معادل دو برابر عمر شما خواهد بود ، يعني 160000 ساعت . هيچگاه نمي شود با استفاده از وقت خودتان به چنين رقمي برسيد و اين ماهيت اهرم است ، حالا چه در مورد زمان به كار گرفته شود چه در مورد پول ، اشتياق و يا غيره .

 



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد